Viking Linen risteilyt herättävät kiinnostusta

Kesä on pikku hiljaa saapumassa myös tänne pohjoiselle pallonpuoliskollekin. Näin vesistöjen äärellä asuvana, suomalaiset ovat olleet kovaa risteilykansaa eikä vain suomalaiset, vaan myös muut lähimaissa asuvat.
Näin on myös tänä kesänä ja yhden Itämeren merkittävimmistä laivayhtiöistä, Viking Linen kesän matkojen varaukset ovat sujuneet hyvin. Risteilyjä ja reittimatkoja on mennyt kaupaksi paljon, kysytyimpien lähtöjen ollessa jo liki täyteen varattuja.
– Kesän lähdöillä on edelleen paikkoja, mutta jos haluaa varmistaa paikan tiettynä kannattaa varata ajoissa, Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander sanoo yhtiön tiedotteessa.
Vaikka menekkiä matkoille on ollut aiempaa enempää, on tietynlaisia merkkejä uudenlaisesta trendistä olemassa.
– Suuntauksena tuntuu enenevässä määrin olevan matkojen suunnittelu lyhyemmällä varoitusajalla, Takolander tietää.
Lyhyemmällä varoitusajalla tehtäessä matkoista joutuu tosin pulittamaan enemmän kuin silloin, jos varauksen tekisi aikaisemmin. Yhtiöllä on käytössään systeemi, jossa varauksen tekeminen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa kannattaa.
Venäjän markkinat nousussa – Viron reitille uusi alus
Markkinoissakin on tapahtunut muutoksia sitten edelliseen kesään. Kansainvälisesti on ilmennyt enemmän kiinnostusta Viking Linea kohtaan kuin aiemmin ja varsinkin venäläisten varaamat matkat ovat olleet noususuhdanteessa.
Viking Linen perinteisin reitti on tietysti ollut Helsingin ja Tukholman sekä Turun ja Tukholman välillä, mutta nykyisin myös Tallinna vetää entistä enemmän porukkaa. Siihen kysyntään on myös ahvenanmaalaisvarustamon vastattava.
Jo parina kesänä on XPRS:n kaveriksi kesäkuukausina laitettu Helsingin ja Tukholman väliä ajavat m/s Mariella ja m/s Gabriella Helsingin päiviensä ajaksi. Näin tapahtuu myös tänä kesänä, mutta lisänä Helsinki-Tallinna- reitille on tullut uusi alus, katamaraani Viking FSTR, joka aloitti liikennöinnin jo huhtikuun 10. päivä.
Teksti: Joni Hildén
Kuvat: Viking Line

Ei kommentteja, oletko sinä ensimmäinen?

Kommentoi